1.06.2012

Naleśniki z truskawkami

 
Naleśniki nauczyłam się robić już jako dziecko. Tata mnie nauczył! Przygotowywanie przez mnie ciasta, a potem smażenie i "przerzucanie" bez użycia łopatki w powietrzu wprawiało wszystkich w zachwyt:) 
Dlatego dzisiaj, w Dniu Dziecka - przepis na naleśniki. 
Tak prosty, że nawet dziecko potrafi zrobić:)
 Składniki (na ok. 15 naleśników):
  • 1 szklanka mleka
  • 2 jajka
  • 1 szklanka wody
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • łyżka oleju
  • szczypta soli
  • tłuszcz do smażenia
  • dowolna ilość truskawek
Wykonanie:
Wszystkie składniki dokładnie ze sobą połączyć przy użyciu miksera.
Patelnię mocno nagrzać, nasmarować tłuszczem (najlepiej przy użyciu silikonowego pędzelka).  
Placki naleśnikowe smażymy na rozgrzanej patelni z obu stron.
Truskawki można pokroić na kawałki lub w plasterki po czym ułożyć na usmażonych naleśnikach, a następnie zwinąć w ruloniki lub koperty.
Gotowe!
 
Naleśniki można polać śmietaną z cukrem lub jogurtem owocowym.
Najlepsze życzenia dla Wszystkich z okazji Dnia Dziecka! Pozdrawiam - Asia

6 komentarzy:

  1. Moje dzieci uwielbiają naleśniki, bardzo często je przygotowuję, smażenie to już domena męża, bo też przerzuca je w powietrzu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od wielu osób słyszałam już, że smażenie naleśników to domena facetów, może coś w tym jest, mój małż też "podrzuca";) Pozdrawiam truskawkowo :D

      Usuń
  2. Ależ pyszności....w tym roku mogę poszaleć, z przepisu z pewnością skorzystam,bo moja Córcia truskawiki uwielbia!!! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem na etapie.. testowania truskawek na małym:) Raz miał po nich delikatna wysypkę, odczekałam jakiś czas - później już nie miał.. Tak więc zaczekam jeszcze i spróbuje ponownie, do 3 razy sztuka:) Mam nadzieję, że będzie ok, bo takie dobre te truskaweczki...:) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Naleśniki w Twoim wykonaniu urastaja do rangi przygotowania sushi :)

    OdpowiedzUsuń