28.06.2012

Kolorowy tort na specjalne okazje

 
Tort na roczek mojego Szymusia.
Robiony w sobotę.
Pyszny, tęczowy, uroczy!
Polecam!
Składniki na biszkopt:
  • 6 całych jajek
  • 1,5 szklanki cukru
  • 1,5 szklanki mąki 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 budyń wanilinowy 
 Składniki na krem:
  • 900 ml śmietanki kremówki 36%
  • 250 g serka mascarpone
  • kilka łyżek cukru pudru (do smaku)
  • łyżeczka aromatu waniliowego (może być inny)
Nasączenie biszkoptu:
  • 0,5 szklanki wody przegotowanej
  • sok z połówki cytryny
  • kieliszek spirytusu*.
Przygotowanie biszkopta:
Całe jajka zmiksować z cukrem. Należy miksować dosyć długo - do momentu aż powstała masa będzie gęsta i puszysta (kilkanaście minut). Istotne jest, aby mieszać masę tylko w jedną stronę!
Następnie do masy dosypać cukier wanilinowy oraz przesiać wymieszane w osobnym naczyniu mąkę z proszkiem do pieczenia i budyniem.
Wylać ciasto do wysmarowanej uprzednio masłem i wysypanej odrobiną mąki, okrągłej formy (23 cm średnicy). 
Piec ok. 45 min w temperaturze 180 stopni. Temperatura może być odrobinę wyższa lub niższa, wszystko zależy od mocy piekarnika.
Po upieczeniu odczekać aż biszkopt wystygnie a następnie długim nożem przekroić na dowolną ilość warstw - nam się udało na 4. Każdą z warstw nasączyć łyżeczką przegotowaną wodą z sokiem z cytryny i spirytusem.

*Jeśli tort będzie serwowany także dzieciom - spirytus można pominąć. 
Przygotowanie kremu**: 
Śmietanę kremówkę ubić, pod koniec ubijania dodać cukier puder i aromat. 
Dodać serek mascarpone i wymieszać. 
Ja zdecydowałam się na dodanie barwników spożywczych po poszczególnych warstw kremu, którymi przekładałam biszkopt. Można pozostawić go również w neutralnym, białym kolorze.
Każdą z warstw posmarować częścią kremu używając rękawa cukierniczego lub łyżki/noża.  
 ** przepis na krem pochodzi z bloga MojeWypieki
 
Zastanawiałam się w jaki sposób ozdobić wierzch tortu oraz jego boki - finalnie zdecydowałam się na zastosowanie posypki lukrowej - motyw gwiazdek oraz świeżych malin.
 
Jubilat zachwycony efektem:)

Pozdrawiamy słodko! - Asia ze swoim Roczniakiem:)

2 komentarze:

  1. Świetny! Muszę zapamiętać aby wrócić tu do Ciebie po przepis przy najbliższej okazji :) Podoba mi się, że można z nim pokombinować i za każdym razem zrobić trochę inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm ten tort wygląda bajecznie, a składniki dokładnie takie, jak ja lubię. Generalnie torty to moja olbrzymia słabość. Na każdą okazję nawet na naszą parapetówkę zamówilam tort online. Nie mam zdolności do pieczenia ciast dlatego postanowiłam złożyć zamówienie, ale mam pewną cukiernię, która zawsze przygotowuje słodkości na czas.

    OdpowiedzUsuń