4.07.2012

Pulpety z bazylią

Sezon na bazylię trwa, dlatego zapraszam Was dzisiaj na pulpety z bazylią. Są delikatne w smaku, doskonałe zarówno do ziemniaków jak ryżu. Ja podałam swoje pulpety z młodymi ziemniaczkami z koperkiem oraz z sałatką z kruchej sałaty,rzodkiewki i szczypiorku ze śmietaną. Obiad znikł w trzy sekundy i był pochwalony, dlatego i Wam szczerze polecam ten przepis.
 
Składniki:
  • 500 g mięsa mielonego wieprzowo-wołowego
  • 1 kajzerka namoczona w 1/2 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • 100 g tartego sera (im twardszego tym lepiej)
  • 1/2 łyżeczki soku z cytryny
  • pęczek drobno pokrojonej bazylii
  • 1/4 łyżeczki soli i pieprzu
  • 1 szklanka (250 ml) bulionu (jeżeli nie mamy możemy użyć kostki rosołowej rozpuszczonej w wodzie lub samej wody doprawionej wegetą lub suszonymi warzywami)
  • mąka do obtoczenia pulpetów (u mnie to mąka pełnoziarnista, ale może być także uniwersalna)
  • olej rzepakowy i pół łyżki masła do smażenia
Mięso mielone i dobrze odciśniętą bułkę dokładnie mieszamy.
Dobra rada:
Mięso mielone najlepiej miesza się ręką wcześniej umytą w zimnej wodzie.

Do masy dodajemy jajka, starty ser, sok z cytryny, bazylię, sól i pieprz. Mieszamy całość do połączenia się ze sobą składników.
Z masy formujemy małe pulpety i obtaczamy je w mące.
Pulpety smażymy na rozgrzanej mieszance oleju z masłem z każdej strony na kolor złoty.
Dodajemy szklankę bulionu i dusimy na małym ogniu przez 8 min. pod przykryciem.
Pod koniec można zagęścić sos śmietaną.
Smacznego
Bogna

*Przepis stworzony na podstawie przepisu z blogu Sisters' cooking 4 views on food

8 komentarzy:

  1. Mniam mniam. Ja uwielbiam pulpety, ale z bazylia jeszcze nie jadłam. Musze namówić męża, żeby się brał do ich zrobienia, bo on to potrafi lepiej ode mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznościowy obiadek, choć ta sałata bardziej jakoś mnie kręci w upały;)))
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze brzmi to tak jakoś łatwo, że i chyba ja dam radę to zrobić na obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta bazylia i sok z cytryny, zachęciły do powrotu na stół, zapomniane pulpety. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam!Ja naleze do tych co gotuja i smakuja,uwielbiam dobra kuchnie....a to wszystko wyglada tak smakowicie...i te aranzacje super!

    OdpowiedzUsuń
  6. ...a dzis serwuje krewetki na ostro z kuskusem...zapraszam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to wykwintne danie u Ciebie na koniec tygodnia. Mniam mnniam
      Pozdrawiam
      Bogna

      Usuń